Betulkan: Pemacu yang Diperlukan untuk iPhone ini tidak Dipasang pada Windows 10

Ada aplikasi khusus untuk peranti Apple yang dapat Anda gunakan untuk membuat sandaran data iPhone di Windows jika anda tidak memiliki Macbook. Walau bagaimanapun, agar aplikasi berfungsi, anda perlu memastikan bahawa anda mempunyai pemacu yang diperlukan. Sekiranya anda tidak memasang pemacu pada sistem anda, anda tidak akan dapat melancarkan aplikasi kerana mesej ralat berikut akan muncul setiap kali anda cuba melaksanakan aplikasi tersebut.

Biasanya, apabila anda memasang iPhone ke sistem anda, Windows memasang pemacu secara automatik. Sekiranya anda mempunyai iTunes versi desktop, ia akan memasang pemacu jika Windows tidak melakukannya untuk anda. Walau bagaimanapun, sebilangan pengguna menggunakan aplikasi iTunes versi UWP untuk membuat sandaran data mereka di sistem mereka. Kelemahannya adalah, anda perlu menyahpasang iTunes versi desktop. Semasa anda melancarkan aplikasi UWP, aplikasi akan menyahpasang versi desktop bersama dengan pemacu kerana anda menghadapi kesilapan.

Apakah Versi iTunes UWP dan Bagaimana Ia Berbeza?

Nah, UWP atau Universal Windows Platform adalah antara muka pengaturcaraan aplikasi sumber terbuka yang dibuat oleh Microsoft. Idea di sebalik penciptaan platform sedemikian adalah untuk membolehkan pembangun membuat aplikasi universal, yang bermaksud ia akan berjalan pada Windows 10, Windows 10 Mobile dll tanpa perlu menulisnya lagi untuk platform yang berbeza. Apple melancarkan versi UWP iTunes pada awal 2018 dan sejak itu mereka berusaha menjadikannya lebih baik.

Perbezaan antara versi iTunes dan UWP biasa cukup jelas - versi biasa adalah untuk platform tertentu sementara versi UWP dapat digunakan pada platform yang berbeza. Menjalankan versi UWP secara automatik akan menyahpasang versi iTunes biasa, seperti yang telah kami sebutkan di atas, bersama dengan pemacu yang diperlukan yang menyebabkan mesej ralat disebabkan. Versi UWP tidak mempunyai ciri memasang pemacu yang diperlukan secara automatik. Ini mengakibatkan munculnya mesej kesalahan.

Untuk menyelesaikan masalah anda, anda hanya perlu memasang pemacu iPhone sekali lagi. Anda boleh melakukannya dengan mengikuti penyelesaian di bawah:

Penyelesaian 1: Sambungkan semula Peranti anda

Salah satu cara untuk menyelesaikan masalah anda ialah membiarkan Windows memasang pemacu secara automatik. Untuk melakukan ini, anda mesti memutuskan sambungan iPhone anda dan kemudian menyambungkannya semula. Ini akan menjadikan Windows mencari pemacu untuk peranti baru dan kemudian memasangnya. Oleh itu, masalah anda akan diperbaiki tanpa anda perlu melalui rintangan hebat. Sekiranya ini tidak berfungsi, anda hanya perlu memasang pemacu secara manual.

Penyelesaian 2: Memasang Pemandu Secara Manual

Sekiranya Windows tidak memasang pemacu secara automatik untuk anda, anda boleh melakukannya secara manual. Untuk memasang pemacu secara manual, sambungkan peranti anda dan kemudian ikuti langkah-langkah yang diberikan di bawah:

  1. Pergi ke Menu Mula , ketik Pengurus Peranti dan buka.
  2. Kembangkan senarai Peranti Mudah Alih , klik kanan pada pemacu iPhone anda dan pilih ' Kemas kini pemacu '.
  3. Selepas itu, klik pada pilihan ' Cari secara automatik untuk perisian pemandu yang dikemas kini '.
  4. Setelah pemacu dipasang, tutup Pengurus Peranti.

Ini akan memasang pemacu sekali lagi dan anda kini boleh menjalankan aplikasi iTunes.