Cara Menghentikan Iklan Pop Up dari Telefon Galaxy

Samsung Galaxy Lineup mengandungi telefon pintar terbaik syarikat. Satu telefon ditambahkan ke barisan setiap tahun dengan 2 hingga 3 variasi dalam Model. UI yang disertakan pada telefon pintar sangat lancar dan mudah digunakan. Walau bagaimanapun, laporan baru-baru ini muncul di telefon yang menunjukkan Iklan Pop Up semasa menggunakan aplikasi dan kadang-kadang walaupun di Skrin Utama

Dalam artikel ini, kami akan memberi anda penyelesaian yang boleh dilaksanakan untuk memastikan pembasmian masalah sepenuhnya. Kami juga akan memberi anda sebab-sebab yang menyebabkan kesalahan ini dicetuskan. Pastikan untuk mengikuti setiap langkah dalam urutan tertentu di mana ia disajikan untuk memastikan bahawa tidak ada konflik yang terjadi.

Apa yang Menyebabkan Iklan POP-UP Muncul di Peranti Galaxy?

Menurut laporan kami, terdapat dua sebab utama yang menyebabkan kesalahan ini dicetuskan dan ia disenaraikan seperti berikut:

  • Iklan Dipersonalisasi Google Google mempunyai fitur untuk orang yang menggunakan akaun google pada perangkat di mana ia melacak pilihan pengguna dan memberikan mereka iklan yang diperibadikan sesuai dengan minat mereka. Ciri ini kadangkala tidak berfungsi kerana Google akan terus memaparkan Iklan di telefon anda sama ada Aplikasi sedang digunakan atau tidak.
  • Aplikasi Berbahaya:  Dalam beberapa kes, jika anda memuat turun sesuatu dari sumber yang tidak diketahui virus tertentu dan aplikasi jahat juga dimuat turun dan dipasang secara automatik di telefon anda. Aplikasi ini kemudian menggunakan data anda dan secara berterusan memaparkan Iklan di peranti anda.

Setelah anda memahami asas mengenai masalah ini, kami akan terus mencari jalan penyelesaiannya.

Penyelesaian 1: Mematikan Iklan Diperibadikan

Ciri Iklan Peribadi Google kadang-kadang boleh berfungsi dan mula memaparkan Iklan pada peranti mudah alih Pengguna secara berterusan walaupun tidak ada aplikasi yang digunakan. Oleh itu, dalam langkah ini, kami akan mematikan ciri iklan yang diperibadikan. Untuk itu:

  1. Seret panel pemberitahuan ke bawah dan pilih " Tetapan ".
  2. Di dalam Tetapan , tatal ke bawah dan ketuk " Akaun ".
  3. Dalam Akaun tab, klik pada " Google " dan kemudian pada " Personal Info & Privasi ".

    Dalam beberapa kes, pilihan " Google " ada di luar dalam Tetapan Umum , cukup ketuk dan teruskan prosesnya.

  4. Setelah Halaman dimuat, ketuk pilihan " Tetapan Iklan " dan matikan fitur " Pemperibadian Iklan ".
  5. Sekarang " Mulakan semula " telefon dan periksa untuk melihat apakah masalahnya diselesaikan.

Penyelesaian 2: Memadam Aplikasi Berbahaya

Kadang kala, aplikasi berniat jahat boleh dimuat turun di telefon anda dengan fail yang dimuat turun dari sumber yang tidak diketahui dan memaparkan Iklan di peranti anda. Oleh itu, dalam langkah ini, kami akan menghapus aplikasi jahat seperti itu. Untuk itu:

  1. Seret panel pemberitahuan ke bawah dan pilih " Tetapan ".
  2. Di dalam Tetapan, tatal ke bawah dan ketuk pilihan " Aplikasi ".
  3. Dalam senarai Aplikasi, periksa untuk melihat jika apa-apa permohonan tanpa satu nama dan imej wujud jika ya klik di atasnya dan ketik pada " Uninstall butang".
  4. Juga, menyemak untuk melihat jika apa-apa permohonan adalah hadir dalam bahawa senarai yang kamu tidak memasang diri .
  5. Hapus aplikasi yang mencurigakan dengan mengetuknya dan kemudian mengetuk pilihan " Nyahpasang ".
  6. Mulakan semula telefon anda dan periksa untuk melihat apakah masalah itu berterusan.