5 Komputer Mini Terbaik untuk Rendering KODI Kuat

Laman Utama / Ulasan / Periferal / 5 Komputer Mini Terbaik untuk Rendering KODI yang Kuat

5 Komputer Mini Terbaik untuk Penyampaian KODI Kuat

Oleh Bill Wilson 24 Jun 2020 5 minit dibaca

Kodi adalah salah satu pusat media yang kaya dengan ciri canggih yang semakin popular dari hari ke hari. Tersedia di pelbagai platform, sangat senang digunakan sama ada PC Windows, MAC, peranti berasaskan android atau bahkan yang menjalankan Linux.

Dengan peningkatan jumlah add-on untuk Kodi, lebih baik mendapatkan peranti dengan spesifikasi canggih yang tidak hanya dapat digunakan untuk streaming video berkualiti tinggi tetapi juga untuk banyak fitur lain yang disediakannya. Selain itu, kualiti video dapat ditingkatkan dengan menggunakan pelbagai algoritma menuntut yang memerlukan perkakasan kelas atas. Oleh itu, kami akan membincangkan PC mini paling mewah yang tidak akan mengambil banyak ruang di meja anda tetapi akan cukup kuat untuk menjalankan Kodi pada tahap paling terang.

1. Zotac ZBox EN1080K

Penilaian kami: 10/10

  • Dilengkapi dengan kad grafik mewah
  • Prestasi pemproses juga baik
  • Penyejukan Cecair
  • Bekalan kuasa tidak tahan lama
  • Menggunakan banyak tenaga

Pemproses: Core i7 7700 | Max Ram: 32GB | Kad Grafik : Nvidia GTX 1080 8GB

Semak Harga

Zotac telah lama mengeluarkan produk komputer tetapi produk terbarunya telah menggegarkan pasaran. Zotac ZBox EN1080K adalah antara PC Mini terbaik di pasaran yang menganjurkan pemproses Intel Core-i7 generasi ke-7, yang merupakan pemproses quad-core kelas atas. Dua slot DIMM tersedia di PC ini yang cukup untuk kebanyakan pengguna kerana stik RAM terbaru terdiri daripada memori yang besar.

Salah satu ciri penting PC ini ialah Nvidia GTX 1080 dipasang di dalamnya, kad grafik yang kuat, memberikan pengalaman grafik yang luar biasa. ZBox menyediakan ruang pemacu 2.5 and dan slot M.2 untuk peranti penyimpanan yang boleh diterima pada saiz ini. ZBox menggunakan penyelesaian penyejukan cecair untuk menghilangkan haba dengan cekap kerana komputer padat tidak dapat berfungsi dengan baik dengan penyejukan udara.

Zotac ZBox EN1080K dilengkapi dengan dua penyesuai AC 180 watt setiap satu kerana kad grafik sahaja mempunyai TDP 180-watt. Ia merangkumi banyak port terbaru termasuk USB 3.1 Type-C yang mendapat banyak populariti kerana kebanyakan produk baru-baru ini menggunakan port ini. Orang yang menggunakan produk tanpa wayar boleh yakin, PC ini memberikan pengalaman tanpa wayar yang luar biasa berkat Wi-Fi Dual-Antena dan Bluetooth 4.2.

Bagi prestasi masa nyata, kami melihat bahawa PC ini mengendalikan semuanya dengan sangat lancar tanpa menunjukkan tanda-tanda gagap dan suhu komponen berada di bawah had kerana penyejukan cecair.

ZBox mempunyai berat sekitar 7,5 lbs yang menjadikannya cukup mudah alih, sekiranya pengguna memerlukan mudah alih. Ini adalah pilihan yang tepat untuk pengguna yang mahukan prestasi terbaik dalam kategori Mini PC, tanpa mengira harganya.

2. MSI Trident 3

Penilaian kami: 9/10

  • Dilengkapi dengan VR
  • Pemproses Hexacore disokong
  • Dapat melakukan tugas grafik pada Kodi dengan baik
  • Suhu agak tinggi
  • Membuka kes membatalkan jaminan

Pemproses : Hingga Core-i7 8700 | Max Ram: 32GB | Kad Grafik : Hingga Nvidia GTX 1070 8GB

Semak Harga

Micro-Star International (MSI) adalah salah satu jenama teratas dalam hal produk permainan. MSI Trident 3 adalah PC Mini yang hebat yang menggunakan komponen generasi terkini serta penampilan yang bagus. PC ini dapat disesuaikan dengan banyak kad grafik menjadikannya produk yang memikat, kerana kad grafik adalah salah satu komponen utama yang menghabiskan hampir separuh anggaran. Ia mempunyai motherboard H310 yang menyokong pemproses generasi ke-8 dan dilengkapi dengan slot M.2 dan 2.5 ″ bay untuk peranti simpanan.

Bagi penyelesaian penyejukan, kipas gaya blower digunakan untuk pemproses yang mana udara panas mengalir keluar langsung dari casing. MSI telah menggunakan reka bentuk Aero-ITX untuk kad grafik, yang terkenal dengan saiz mini walaupun agak panas.

Dengan kad grafik peringkat yang lebih rendah daripada ZBox Magnus, PC ini menanggung kerugian dengan peningkatan prestasi CPU dalam penanda aras yang diuji. Walau bagaimanapun, suhunya jauh lebih tinggi daripada ZBox.

MSI Trident 3 tidak memasukkan PSU di dalam casing dan penyesuai AC sama ada 230-watt atau 330-watt, bergantung pada kad grafik yang dipilih. PC ini dilengkapi dengan VR-Ready dengan port HDMI depan yang digunakan untuk alat dengar VR. Beratnya sekitar 7-lbs, walaupun tidak seperti ZBox, ia menggunakan bentuk menara, yang kelihatan lebih diinginkan. Ia menawarkan persaingan yang cukup untuk ZBox Magnus dan disasarkan kepada orang yang tidak begitu mementingkan prestasi grafik.

3. Intel Hades Canyon NUC

Penilaian kami: 10/10

  • Nisbah Prestasi / Kuasa Tinggi
  • Reka bentuk yang unik
  • Konfigurasi RAID-1
  • dua port Thunderbolt 3
  • Penyelesaian penyejukan mungkin lebih baik

Pemproses : Hingga Core-i7 8809G | Max Ram : 32GB | Kad Grafik: AMD RX Vega M GH

Semak Harga

Intel tidak mengeluarkan PC desktop atau komputer riba, namun, di antara komputer riba, Intel tidak ada tandingannya. Intel Hades Canyon NUC adalah salah satu komputer kompak paling laris di pasaran kerana kebolehpercayaan dan ciri-cirinya yang tinggi. NUC bermaksud "Next Unit of Computing" dan siri ini telah memberi kami PC Mini terpantas menggunakan cip gabungan tunggal. Ia menyokong prosesor mudah alih generasi ke-8 Intel hingga Core-i7 8809G bersama dengan memori 32 GB.

AMD Radeon RX Vega M GH adalah kad grafik terpantas yang dapat digunakan dengan komputer riba ini yang memberikan fungsi yang hebat, berkat Memori Jalur Lebar Tinggi. PC ini juga mempunyai frekuensi RAM terpantas dalam kategori PC ini hingga 3200-MHz, walaupun kapasiti keseluruhan tetap sama. Sebaliknya, ia hanya menyediakan satu slot M.2 untuk pemacu penyimpanan yang mengehadkan kapasiti penyimpanan maksimum 2-TB yang boleh menjadi pemecah masalah bagi sesetengah orang.

Oleh kerana PC ini menggunakan chipset mudah alih, hasil penanda arasnya sedikit lebih rendah daripada yang kami nyatakan sebelumnya, walaupun prestasinya lebih dari cukup untuk aplikasi Kodi. Ia juga menyediakan banyak port I / O untuk kemudahan penggunaan.

Intel Hades Canyon NUC dilengkapi dengan penyesuai AC 390-watt untuk menghidupkannya, yang jauh lebih tinggi daripada kebanyakan PC padat. Dengan ketersediaan sebilangan besar port I / O di PC ini, pengguna dapat menggunakan hingga enam monitor. Ia juga tersedia dalam konfigurasi tulang kosong iaitu tanpa storan dan RAM, yang membolehkan pengguna membuat banyak penyesuaian. PC ini mungkin tidak memberikan pengalaman grafik yang indah tetapi kerana daya pemprosesan yang tinggi, ia tetap merupakan produk yang luar biasa.

4. Asus ROG GR8-II

Penilaian kami: 8/10

  • Estetika yang menakjubkan
  • Prestasi yang cukup untuk menangani sebahagian besar tugas KODI
  • Reka bentuk ruang terma yang sangat senyap
  • Audio HD SupremeFX
  • Sedikit bising di bawah beban

Pemproses: Hingga Core-i7 7700 | Max Ram: 32GB | Kad Grafik: Nvidia GTX 1060 3G / 6G

Semak Harga

Asus ROG (Republic Of Gamers) adalah siri kelas peminat yang telah merancang banyak produk inovatif. Asus ROG GR8-II adalah PC kompak yang direka untuk menjimatkan ruang di meja sambil memberikan spesifikasi mewah. Ia dilengkapi pemproses Intel generasi ke-7 dan menyokong RAM DDR4 hingga 32 GB. Dengan motherboard H110, ciri BIOS PC ini sangat terhad dan mungkin tidak memberikan pengalaman yang memuaskan.

Malangnya, tidak ada kad grafik mewah yang tersedia dengan produk ini dan pengguna hanya terhad kepada Nvidia GeForce GTX 1060 3G dan 6G. Bagi kapasiti penyimpanan, terdapat dua varian produk ini di mana satu menyediakan ruang tambahan 2,5 ″ untuk pemacu SATA sementara yang lain hanya menyokong satu slot M.2 sahaja. PC kelihatan mengagumkan dan memberikan rasa premium berkat reka bentuk casing yang unik dan kilat RGB yang disokong oleh Aura Sync.

Asus ROG GR8-II dilengkapi dengan penyesuai AC 230 watt yang memadai untuk pemproses mewah bersama GTX 1060. Walaupun PC ini menggunakan kipas penyejuk gaya blower, ia cukup efisien kerana PC tidak lapar kuasa .

Kami melihat bahawa pemproses dan kad grafik dipadankan dengan sangat baik di PC ini dan tidak menunjukkan tanda-tanda hambatan. Walaupun peminat agak bising semasa sesi ujian yang diharapkan kerana peminat gaya blower terkenal dengan kebisingan mereka. Kami mengesyorkan produk ini kepada pengguna yang mahukan prestasi hebat serta estetika yang menyenangkan kerana penampilannya tiada tandingan berbanding produk lain dalam senarai kami.

5. HP EliteDesk 800 G4 Mini

Penilaian kami: 9/10

  • Penggunaan kuasa yang sangat rendah
  • Mempunyai kemampuan penyimpanan yang hebat
  • Reka bentuk yang sangat padat
  • Tidak ada kad grafik khusus yang disokong
  • Mahal dari segi prestasi

Pemproses : Hingga Core-i5 8500 | Max Ram: 32GB | Kad Grafik : Intel UHD Graphics 630

Semak Harga

HP EliteDesk series telah memberi kami produk-produk cemerlang secara konsisten dengan EliteDesk 800 G4 Mini menjadi model terbaru mereka. Siri ini direka untuk memberikan penyelesaian yang padat untuk orang yang tidak memerlukan prestasi grafik. Bagi pemproses, ia menyokong pemproses Intel generasi ke-8 hingga Core-i5 8500, pemproses hexacore dengan enam utas.

Walaupun pada ukuran yang sangat kecil, ia dapat memuat memori DDR4 32 GB dan menyediakan kapasiti penyimpanan yang cukup dengan menggunakan dua slot M.2 dan ruang 2,5 ″. Walau bagaimanapun, tidak ada ruang untuk kad grafik khusus yang melumpuhkan keupayaan grafik PC.

Menguji PC ini bukanlah tugas yang sibuk kerana tidak termasuk kad grafik khusus. Prestasi CPU memuaskan dan suhu tetap berada di bawah had. Dengan bekalan kuasa yang sangat cekap dan pemproses berkuasa rendah, produk ini adalah keindahan mutlak bagi pengguna yang ingin menikmati pengalaman manis sambil mengawal bil mereka.